Sömntuta

I natt var första gången på väldigt länge som Anton sov hela natten igenom. Från kl 22 till kl 8. Av någon anledning vaknar han oftast precis på heltimmarna. Idag har jag inte tänkt göra mycket alls. Ska nog bara softa och möjligtvis städa litegrann bland papper som jag tänkte göra i helgen men som inte blev av.

Det är så svårt det här med hus. För det mesta vill man ha ett, men ibland smyger tveksamheten in och dummar sig. Tittar en hel del på objekt på internet, och jag fastnade för ett uppe i Ytterby i Kungälv. MEN, utgångspriset var på 2,9 miljoner och det vet jag inte riktigt om jag är villig att ge för ett hus. Då kanske det är bättre att hitta ett för 2 millar som inte är så jättenytt i sig, men är nyligen renoverat och sånt. Det uppe i Ytterby var bara ett par år gammalt också. Sen vet jag inte riktigt var D står i det hela. Vi diskuterar det från och till och han vill ju också för det mesta, men sen vill han hitta perfekta läget att gå in och köpa ett hus till bästa pris i rådande finansläget. Sen är det detta om man klarar av att ha ett hus/radhus också. Om man har motivationen att hålla på och pilla hela tiden. För det måste man ju nästan göra även om man skulle skaffa sig ett relativt nytt hus. Sen är det ju detta med att man ska gå på visningar och ha undersökningsplikt och lånelöfte och och och och.......
Fasen vad mycket det är att tänka på.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0