Fars dag

Igår åkte vi ner till Kinna för att fira fars dag där. Vi har plockat en hel del trattkantareller som ligger på tork där nu. Efteråt hade jag rätt så ont i ryggen, det är lite smått påfrestande att stå med näsan i marken en timme eller två. :)
På kvällen festade vi till det med tacos, Körslaget och en påse kinapuffar.
Mitt i natten tyckte dock Anton att det var dags att gå upp. Han blev skitförbannad när vi ens närmade oss sängen med honom. Efter en och en halv timme fick vi nog. Då pälsade vi på honom och D som gick ut och gick med honom i bärselen sisådär klockan halv tre..... Han somnade inte då heller, men det gick lättare att få honom att somna eftråt iallafall. Så nu är man liiite halvt dödstrött.

Idag var det i allafall Fars Dag. Det firades med en present bestående av delicato-dammsugare till Antons farfar, en jättegod middag med gammelfarmor och en jättegod chokladtårta med hallon till efterrätt.

Nu på kvällen fixade jag till lite Langos med bacon, rödlök, creme fraiche och dadlar, som var mycket uppskattat! Jättegott blev det med Oopsies ("Bröd" bestående av ägg och philadelphiaost).

Så nu sitter jag och funderar på om jag ska ta och hämta mina chokladbollar från frysen som jag gjorde i fredags.... Det skulle inte sitta så dåligt tror jag. =)

Imorrn är det som vanligt jobb igen. Vet inte hur länge jag kommer behöva jobba deltid innan vi får dagisplats, men hoppas att det inte dröjer längre än till januari.

Nu ska det softas lite efter maten :)

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0