Picasa

Om man vill göra egna kollage enkelt så ska man testa Picasa 3. Med den kan man göra fina kollage till fest och minnen.
Håller just nu på med ett litet projekt, men jag vill inte avslöja vad det är än. Saknar lite gamla bilder som ligger i den nedpackade datorn för att kunna göra färdigt kollaget. Hmm, D kanske har de gamla bilderna i sin dator eller på den externa hårddisken. Det ska undersökas.

Annars var jag och klippte mig idag igen. Denna gången klipptes inte så mycket på längden eftersom jag kanske vill spara lite ett tag. Bara nacken klipptes hyfsat kort, vilket är grymt skönt. Sen tunnade hon ut min tjocka kalufs så att det inte blir så otroligt mycket hår uppe på huvudet. Sen använde hon ett vax med bivax, lera och olja i som jag även köpte med mig en burk av för att se hur det funkar med mitt hår. De jag hittills har använt funkar inte riktigt, det blir alldeles för kladdigt. Jag vill att det ska se naturligt ut.

Kommentarer
Postat av: Eva

Det är jättekul med en av varje, det ska bli intressant att se hur de kommer att skilja sig när de blir äldre.

Ja, det är skönt att inte ha ont så länge men nu kommer en del smärta tillbaka så lite tabletter blir men det är hanterbart.

2009-10-14 @ 20:31:02
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0