Snuvigt

Vi har åkt på lite förkylning här nu. Jag har jätteont i halsen, D snuvar lite och Anton var ganska snuvig i torsdags. Nu hostar han "bara" så man kan väl hoppas att det var en liiten snabbis denna gången. Jag brukar däremot få dras med förkylningar i nån vecka eller två innan de går över. Nog om det.

När Anton vaknar så ska vi åka till IKEA och titta lite på lampor, tavellister och överkast. Ska bli skönt att komma ut lite bland folk. Sen funderar jag lite på den där lampkjolen jag ska sy till Antons taklampa... Får inte riktigt kläm på vad som blir snyggast med skärmen som jag köpte på semestern. Har ett gammalt lakan som jag försöker drapera och så där men det är så svårt att se hur det kommer bli.

Usch vad sugen jag blev på chokladbollar...
På tal om socker så funderar jag på att låna ett par böcker om sockerberoende på biblioteket. Kanske hjälper mig att skära ner lite på det (eller sluta helt kanske är enda lösningen), men det får bli ett lite senare projekt. En sak i taget. Ryggen först.

Kommentarer
Postat av: Lilian

Känner igen det där med sockerberoende! För mig funkar det bäst att vara utan helt i två-tre veckor (för att få bort värsta suget), för att sedan ha en dag på helgen som man får "svulla". Får jag inte ha en dag så klarar jag det inte så länge, men vi är ju alla olika ;o)



På veckorna får jag äta en mörk chokladbit efter maten tillsammans med en kopp te. Då känns bara det superlyxigt helt plötsligt:o)

2009-10-12 @ 10:31:11
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0