Fredagsfika

Första veckan med 100 % arbetstid är "äntligen" slut :) Det är ju så stor skillnad att gå från 60 till 100 %, så nu sitter jag bara i soffan och slökollar på "På spåret". Det var även dags att bjuda på fredagsfika för första gången på min avdelning, så det var bara att sätta igång och baka i går kväll. Det blev denna smarriga Morotskaka från Arla. Sen bakade jag även en kladdkaka för jag visste inte om det skulle räcka för det är ju en hel del folk som kommer. Av tre kakor så blev det ca 1/3 kladdkaka och en 1/6 morotskaka kvar så jag tror att jag beräknade det ganska bra. Dessutom fick jag massor med beröm för den goda kakan och även en förfrågan om receptet :) Jag hade dock inte i någon saffran, men det passade förträffligt bra med kokos istället för ströbröd.

Nu ska jag fortsätta njuta av kladdkakan och På Spåret-ordvitsarna. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0