Inskolning, dag 1.

Idag var första inskolningsdagen för Anton på Mellangården, förskolan han ska börja på. Kom dit precis i tid och fick våran plats för ytterkläderna. Sen var det åka av för Antons del. Först var han dock lite reserverad, kanske 5 min. Sen var han hur nyfiken som helst och lekte med förskoleläraren och den andra killen som skolades in samtidigt. Den andra killen var dock lite blygare så det tog en liten stund innan han utforskade förskolan på egen hand.
Jag tror det kommer bli superbra där. Alla lärarna var jättesnälla och förklarade bra. Nu var det bara en av de ordinarie där idag pga sjukdom/tjänstledighet, men jag tror det blir bra iallafall.
Det tar ca 20 min att gå i normal takt (exkl. tiden för påklädning), vilket är helt överkomligt. 15 min om man går fort. Annars får man väl försöka ta bilen om den startar.
Nu ska jag titta på alpint under tiden han sover. (Han somnade vid 13 idag! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0