30 frågor om 2009

Fick en uppmaning från Hanna att svara på dessa 30 frågorna om 2009 nu när året snart är slut. Här kommer de:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Massor. Köpte hus var nog det jag kommer ihåg mest.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej. Tänkte att jag skulle sluta bita på naglarna och skära ner på godis, men det gick som det brukar med dem... Kommande året ska jag börja simma iallafall.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nja, det närmsta är nog min sambos kusiner. Alla andra passade på 2008.
4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, farfar dog i januari. (Curry tog vi bort i oktober)
5. Vilka länder besökte du?
Vi har varit hemma i Sverige i år. Fast vi var någon km från norska gränsen om det räknas :P

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
En fastare mage.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
28 december. Rekordmatchen i ishockey på Ullevi mellan Frölunda och Färjestad. Kändes som att jag var den enda på min läktare som hejade på Färjestad :)

8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag bytte upp mig till ett bättre jobb.

9. Största misstaget? Att jag misslyckades med att sluta bita på naglarna. Det blev bara värre. Att gå på Madonna-konserten. Att jag inte lyckades hålla kontakten med Jenny (skämmes Jessica!)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har haft jätteont i ryggen under hösten, men i övrigt har jag varit oväntat frisk. Några förkylningar. Kommer väl få vår beskärda del när Anton börjar på dagis kan jag tänka mig :)

11. Bästa köpet?
HUSET!
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Återigen, HUSET!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Tja, en egen trädgård sitter ju alltid fint. U2's konsert var också en hit.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Alla Michael Jackson's låtar antar jag. U2's också.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och faktiskt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av föräldraledigheten mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis

18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen hos min sambos föräldrar. Med en del snö denna gången!

19. Blev du kär i år?
Jag har ju redan två killar, orkar behöver inga fler just nu :)

20. Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy, Dexter, Överlevarna, The Big Bang Theory

21. Bästa boken du läste i år?
Odjuret (Roslund & Hellström) och Luftslottet som sprängdes delar på första platsen.

22. Största musikaliska upptäckten?
Det har varit lite tyst på den fronten.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En Wake Up light och en gryta.
25. Något du önskade dig men inte fick?
En mössa. Jag fick köpa en själv på mellandagsrean istället.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jobbade och fick fläskfile till middag. Kladdkaka till efterrätt.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En getaway på spa, med sköna behandlingar och god mat, utan barn :)

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Jeans och sliten t-shirt och hood-tröja.

29. Vem saknade du?
Familjen hemma i Arvika. Vi ses alldeles för sällan.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Alla kollegor på nya tjänsten. (Det har varit lite av ett mellanår när det gäller nya bekantskaper dock....)

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

va kul att du tog dig an listan! ^^ kul att läsa...

hade helt glömt av att vi skulle träffas, haha! minne som en fiskpinne. men neo är fortfarande magsjuk, så jag tror inte ni velat träffa oss ändå! =(



GOTT NYTT ÅR!



btw, har du fått din mobil ännu? maila nummret på fejjan i sånna fall... krams!

2010-01-01 @ 22:05:23
URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0