Out on the town

Igår hade jag verkligen en heldag på stan. Åkte in vid elva- halvtolv för att shoppa lite sygrejer innan bion. Hittade lite nålar och sånt på åhlens. Där såg jag även en massa annat fint. Bland annat Marrimekko's vaxdukar. Jättefina att ha ute på uteplatsen sen när vi flyttat. Men det blev ingen än iallafall. Såg även en jättefin ljusvas(?) där:

Sen gick jag vidare och hittade en fin sommarklänning på rea samt lite underkläder. Åt lite på McD och fick ett lila "can"-glas och gick vidare till Bergakungen för bion som började 14.30. Trodde jag iallafall, när jag gick in i salongen visade det sig att jag hade biljetter till filmen som började inne på Biopalatset(!) samma tid. No chance in hell att jag skulle hinna dit så jag krånglade en massa med personalen i kassan och fick pengarna tillbaka för den biljetten samtidigt som jag köpte ny biljett för en senare föreställning.
Så då var det bara att traska runt lite till i stan. Äta lite glass, köpa mer underkläder och en pjamas till Anton för ett presentkort han fick när han fyllde år, äta kinamat och lösa lite korsord. Jag tittade in i en liiten butik på Berzeliigatan och såg två underbara saker som jag inte heller köpte för jag scoutar bara nu innan vi flyttar:
     

Sen var det iallafall dags för film och gissa om den var bra! Jag älskade den. Mycket kärlek och sorg och action, precis som det ska va. Så om ni funderar på att se den, fundera no more!
När jag kom hem sen var jag lite trött, men jag låg och läste i boken i sängen i tre timmar. Sen läste jag färdigt den på morgonen idag. Nästa bok blir sista Harry Potterboken som har filmpremiär om ett och ett halvt år så jag har ju lite tid på mig att läsa ut den känner jag scuba diving in Sodwana Bay

Now back to sowing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0