På lördag är det...regn!

Det regnade konstant hela dagen. Vi gjorde inte så mycket mer än att leka och gå på promenad innan det var dags för lunch/middag som bestod av fläskfile med svampsås och potatisgratäng. Mycket bus blev det free image hosting
     
Efter maten packade jag bilen och åkte vid fem, halv sex kanske.
Regn, regn, regn. Satte på radion lagom till jag körde ut ur Arvika. Då sa de att den vägen jag hade tänkt ta var översvämmad.... Så då tog jag vägen över Kila istället. När jag var nästan framme i Vickersrud såg jag att det var vatten över vägen framför mig, men det var inte så djupt för jag såg fortfarande sidostrecken. När jag kört över vattnet började bilen hosta som satan, som den alltid gör när det är blött ute, och jag trodde att jag skulle bli stående. Men bilen fortsatte rulla och jag pustade ut. Lite längre fram såg jag dock att vattnet forsade över vägen så jag fick snällt vända och köra tillbaka. Sen fick jag köra ner till Säffle och sen ut på 45an. Det var kanske 3-4 ställen där det var översvämmat även på den sträckan mellan Säffle och Åmål. När jag kom längre ner mot Brålanda började dock solen skina och det höll i sig hela vägen hem.
Jag var helt slut när jag kom hem och David fick ta över Anton resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha, sicken buse! ^^ han är så söt!

och vilken jävla åktur! =/ jag hade typ börjat lipa och bara ställt bilen, haahaha!

2009-07-13 @ 22:36:10
URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0