Fisk? Nej tack!

Nu var det ett tag sen jag försökte få i Anton fisk, tror det var 2-3 månader sen. Men reaktionen var exakt densamma.... Efter ett par tuggor började han prutta med munnen. Vilket också innebär att det som för tillfället finns inne i hans mun strax sitter fastklistrat på mina kläder, på armarna och i ansiktet. När man säger till honom med "Aj,aj", "Nej" eller vad det nu kan va man säger till busiga barn, så skrattar han bara och fortsätter med ännu större kraft.....

Hur ska jag göra? Det är ju viktigt att han lär sig att äta fisk, men hur länge kan man vänta med det?

En annan sak han gör är att nypa mig i gäddhänget, vilket ofta slutar med att jag skriker rakt ut och blir väldigt arg. Hur lär man dom att man inte får göra så? Han skrattar ju bara åt en... Är han inne i den första trotsperioden nu kanske? Får nog ta mig en kik i boken igen och se om det händer nått speciellt i denna åldern..

Nu längtar jag tills D kommer hem så att jag kan få lite egentid åka och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0