Vilodag?

De säger ju att söndag är vilodag, men för mig blev det mer en däckad dag. Vaknade tre på natten av att jag mådde konstigt och var tvungen att gå på toaletten där det som skulle ut inte lät vänta på sig mer än nödvändigt. Så jag var däckad i princip hela dagen. Släpade mig upp ur sängen vid elva och fick se repriserna från alpina världscupen eftersom dagens lopp var inställt. Kul... Orkade inte röra mig från fåtöljen så det fick duga. Det blev bättre under dagen och på kvällen skulle jag drista mig till att smaka lite gott te och en smörgås. D var snäll och gjorde iordning allt åt mig. När han räcker över brickan med teet och smörgåsen vippar den till och ALLT te hälls ut på mig och soffan. Jag fick en adrenalinkick som heter duga och sprang med antilopsteg in till duschen för att snabbt kyla ner insidan av foten och lite av högerhanden. Sen hittade jag lite kompresser och gasbinda som jag kunde linda in foten med ifall det skulle bli blåsor. Två alvedon på det och jag sov rätt ok. Vaknade för ett par vätskekontroller under natten, men jag tror jag klarade mig undan ganska lindrigt för visst svider det, men jag tror inte jag har fått några blåsor nånstans iallafall.

Idag är jag hemma från jobbet för jag är fortfarande inte bra i magen. Vet inte riktigt om det är matförgiftning eller magsjuka. Svårt att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0