Återträff!

Idag har vi varit på återträff med gamla Chalmerister. Hur kul som helst! Jag hade dock inte med mig kameran så det blev inga egna bilder... Hoppas de andra delar med sig lite av sina senare.
Efter att vi dumpat Anton med farmor, farfar och faster här hemma åkte vi iväg till skjutbanan vid Säve depå för lite lerduveskytte(!). Jag har aldrig skjutit med ett gevär förut, inte heller hagelgevär som detta var. Sen delades vi in i fyra grupper med fyra-fem i varje grupp. Först sköt vi 10 skott som inte räknades in i poängräkningen, sen 15 till som ingick i tävlingen. Instruktören sa att "Träffar man en ska man vara nöjd, träffar man tre ska man vara glad. Träffar man åtta är man bra och träffar man mer än tio så fuskar man" :)
Jag träffade två gånger av de skotten som inte räknades..... Så jag slutade på noll poäng, klart sist med andra ord :) Men det var mycket roligt i alla fall. Fick ett duktigt blåmärke på axeln efter kolven när jag stod lite fel en gång.
Passade även på att titta in på Aeroseum som ligger i Säve Depå. Häftigt! Man fick provsitta Viggen och lite andra flygplan, helikoptrar och granatgevärsvagnar. Efter det drog vi vidare för lite öl innan vi gick till Amazing Thai för en mycket mumsig buffe (samma stuk som Bamboo) med glassbuffe till efterrätt.
Nu är jag heeeelt slut och behöver definitivt gå och lägga mig eftersom jag är själv med Anton imorrn.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: morsan

Låter hur kul som helst att skjuta lerduvor men man måste nog vara snabb, gött för er att vara själva å "leka" .Idag började jag måla skåpet,det är roligt att måla andra färger än vitt nångång.Vi hade utflykt till Bergsklätt idag jätteroligt å jätteblött.Gonatt.

2009-09-06 @ 01:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0