Veckorna går och går

Nu är det söndag igen. Helgen (och veckan) har som vanligt gått sjukt snabbt.
Kom hem i tisdags efter att ha varit i Arvika hela helgen + lite till. Jättekul var det! Var med på morsans Tupperware-party, där jag shoppade finfina tillbringare för kampanjpris + en fotmätare för barn. Sen fick jag ju med mig grejerna jag handlade förra gången, en ostkupa och 4 pytteburkar att ha allehanda kryddor/såser eller dylikt i. Anton blev riktigt förtjust i dem, så jag har fått gömma dem så att de inte försvinner i högen med leksaker i vardagsrummet!

Har denna veckan varit på vårt första kvartsamtal med en av dagispersonalen. Det gick jättebra och vi känner att vi är väldigt nöjda med förskolan. Det är ju som sagt lite långt att åka åt fel håll. Det hade onekligen varit lite enklare om vi fått dagiset närmast oss, men de har en minsta ålder på 2 år..

Igår när jag var och handlade på Maxi hittade jag en sååå snygg softshell-jacka till Anton. Men eftersom kameran inte är laddad så kan jag inte ta en bild av den. Den ramlade snällt ner i varukorgen iallafall. Den liknar detta tyget, fast bredare ränder:

Bilden är lånad från Mjuka Tyger

Idag hade vi "främmat" från Kinna här eftersom de skulle på TUR-mässan. Så vi lagade lite Quiche Lorraine och Tacopaj. Sen fikade vi med den goda chokladkakan med smörkräm i mitten. Mums! (Det blev faktiskt lite över som vi kan fika med en annan dag också :=)) Anton fick en liten klädhög av farmor, som tacksamt togs emot :) Kläderna kan han nog inte använda förrän till sommaren eller hösten iofs, men det är alltid välkommet med oväntade kläder.

Tror det är min tur och natta Anton idag så det är väl bara att stövla ner och ta över matandet och tandborstningen antar jag.
Sen blir det nog till att slappa en stund innan läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0