Det här med LCHF låter inte så dumt...

Har läst lite bloggar och någon bok om socker och kolhydrater och hur det påverkar kroppen. Därför har jag och D kommit överens om att testa LCHF kost ett tag. Vi ska börja med middagarna och senare även frukost. Jag har hittar två väldigt inspirerande bloggar om just detta, varav den ena även hade veckomenyer! Dessa två är Millas mat och Veckans middag.
För er som inte vet vad LCHF är så betyder det Low Carb High Fat. Alltså, minska kolhydraterna och behåll eller öka mängden fett.
Detta har vi alltså tänkt börja med i början av december. Lite för att vi ska få lite tid på oss att förbereda oss och hämta så mycket information vi behöver för att det ska kunna bli en hållbar kost.

Nu sitter dock D och hänger över axeln och vill ha tillbaka sin dator, så jag får skriva mer om det en annan gång.

So long!

Kommentarer
Postat av: Hanna

spännande! håller tummarna för att det går bra... och hoppas du kan förklara/lära mig sen! ^^ Kram kram!

2009-11-20 @ 20:00:13
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Lilian

Jag tycker att det funkade bra för hälsans skull. Vi har ätit/äter GI och under den första fasen i GI är kosten som LCHF. Jag gick inte ner ngt i vikt (men det beror på att jag har problem med sköldkörteln), men förbättrade mina kolesterol- och triglycerinvärden avsevärt. Det är ju också värt ngt!:o) Mathias gick däremot ner tio kg på några månader och detsamma har flera andra jag känner gjort. Jag får inte så ont i magen av att äta mindre kolhydrater/kolhydrater med lägre GI, så jag tycker att det är bra:o) Du får skriva mer om hur du tycker att det är här i bloggen.

2009-12-11 @ 14:01:26
URL: http://lilianolofsson. blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0