Onsdagsfisk!

Idag bestämde vi oss för att laga fisk till middag! Det blev panerad makrillfile, pressad potatis och morötter. MYCKET mumsigt! Det är väl inte direkt den billigaste fisken, men den är så sjukt god så det finns inte. Anton var
inte alls imponerad, men det gick att peta i honom om det kom med en rejäl portion mos till och utan panering. Efter han hade gått och lagt sig gjorde jag och D varsin semla som vi mumsade i oss ganska snabbt. Jag vet inte, men smaksätts grädden på nått sätt när man köper dem i butik? Jag tyckte inte att det var lika god grädde som när man köper....
Inget under av skönhet, men vem bryr sig när det smakar som det ska :)
Jag mår bättre idag iallafall. Inte fullt lika trött och tålamodet höll i sig, om än krampaktigt :) '
Till helgen ska jag nog försöka ta tag i att rensa i hörnskåpen i köket. Känns som att det är väldigt mycket grejer där som man definitivt inte har koll på, eller använder så mycket som man borde.. Har funderat på att shoppa en Ergo-dammsugare också. De verkar så sjukt smidiga att ha ståendes i ett hörn i köket och som man bara kan dra fram när man behöver. Men jag får se om jag kan övertala Skeptiske Sören här bredvid mig om den saken.
Nu ska jag gå och sova läsa lite bok. Imorrn är det jobb igen och då måste man vara alert!
Godnatt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0